ini kisah benar…

images 

Kisah ini berlaku sekitar tengah malam, dalam satu perjalanan yang amat jauh…dan memenatkan… ambil la iktibar apa yang patut.. alex merupakan antara jaguh-jaguh.. driver kereta yang amat liar dan ganaz serta agak sikit daya kesabarannya.. cara pemanduan dia yang bergaya (merbahaya)..hahahha telah terbawa-bawa pada malam kejadian.. malam itu..keretanya memecut laju seperti biasa…..

alex madagascar :

ishk kereta dekat ni..adoiii..batu betul la..(sambil cube memijak brek).. alamakk..batu..apesal tak boleh brek niii..batu betol la..buat hal r..

dalam keadaan yang sangat mencemaskan, alex cuba untuk mengelak beberapa kereta dihadapan..adakah ini akan menjadi tragedi keatas dirinya…

Alex madagascar:

wei STOP wei..STOPPPPPPPPPPPPPPPPPP!!!!!

tiba-tiba:

Suara penumpang bas:  Bang STop bangg….STOPPP!!!!!

alex madagascar:

eh.. pesal ni..ape aku duk terajang tmpt letak kaki ni?? eh..(sambil tengok dihadapan) ape dah jadi ni.???

alex mula memulakan langkah ke arah hadapan..niat di hati untuk menegur driver bas supaya berhati-hati..namun di dalam langkah untuk kehadapan….

alex madagascar:

eh..kenape aku bangun ni..bas ni ok je..eh..oooo BATU laaaa..

lalu alex duduk di seat dihadapan betol2 di  belakang driver..dengan perasaan malu yang amat sangat, die tidak menoleh kebelakang di mana duduknya penumpang2 bas yang  lain.. dan tidak mampu membawa dirinya ke seat asalnya..

Setelah berfikir seketika baru lah die sedar..

alex madagascar:

YA ALLAH AKU MENGIGAU RUPENYE…ishkk2..aku rase cam aku yang bawak kereta tadi..n break tak makan..cam putus..sikit punye kuat tekan..penat aku duk ngelak..rupenye2 aku duk tekan tmpt letak kaki dalam bas ni..adoiii..batu betul la.. naseb bas tak berhenti..

*** ini kisah benar yang nama manusia itu dirahsiakan..bimbang beliau malu tak sudah2..nanti rambut beliau merajuk dan curl semula.. kepada orang itu.len kali dalam reality bawak kete laju2 n merbahaya lagi k..ni baru mimpi ko duk cuakk..wakakakkakka..sian ko wei..hahhaha..aku simpati … ohh die pesan..jangan la mimpi2 dalam bas..tak pasal kene maki ngn driver bas ..

** naseb driver tak berhenti.if berhenti alex tu nak jawab ape??

“saye nak kencing bang…” ???? wakakkakaka..lawak gile r.

10 comments:

Mario said...

haha...betul ke weh...ekeke

elyana yazmin said...

betull wei..aku tak tipuu..mmg cite btoll..hahaha...dak kelas aku ni..lalalla..jadi cuti baru ni..ki3x..point untuk aku gelak kt dia..wakakaka~

Guntz said...

apsal ko kutuk faris kat cnie weh?? kesian beliau...

elyana yazmin said...

wei ngeng..aku ade sebut name die ke?? ko yang pi sebut wat pa?? grrrr...tengin la..aku saje nk share kesah die..hoh =.=" ..syafuan gedikss..padahal ko saje bocor rahsie die..hahahhahha

wei2..bukan feriz wei..ki3x..tlg r..bukan dia..hahahaha
beh r esok kt kelas aku kene "BATU LA KO ELLLL!!!"

JMR said...

hahahah..

nk terkencing ke..igtkn nak apa...hahaha

deus X machina said...

ke orang tu adalah ko
erk888

AcanCapik said...

adeh, extreme sungguh mengigau...

sani tensai said...

ini bukan citer faris la...ki3

miss lolly a.k.a luvfareda said...

ganashh giler die mengigau wakakakaka~

Asri Alam said...

mengigau di siang hari. dem!